Dla twórców oznacza to jednak większą trudność w przebiciu się spośród ogromnej ilości profili i zdobyciu znaczącej liczby obserwujących. Zwłaszcza że duże marki i znani influencerzy publikują praktycznie każdego dnia, a często nawet kilka razy w ciągu dnia. Szczególnie trudno jest na początku, gdy zdobywa się pierwsze polubienia i pierwszych obserwujących. Z czasem, wraz z rozwojem naszej Instagramowej społeczności łatwiej jest dotrzeć do większej liczby odbiorców i zyskać więcej reakcji. Jak zatem sprawić, aby posty na Instagramie były widoczne? Kluczem jest odpowiednia pora publikacji! Kiedy warto wrzucać zdjęcia i relacje? Jakie pory są najmniej korzystne?
Dlaczego pora publikacji na Instagramie jest ważna?
Pora dnia i dzień tygodnia mają ogromny wpływ na widoczność postów. Dobrze dobrana pomoże uzyskać więcej reakcji i zdobyć nowych followersów, a więc budować dużą i przede wszystkim zaangażowaną społeczność. A to właśnie ona jest kluczowa dla zdobycia popularności i sprawienia, że profil zacznie być znaczący. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na to, kiedy wrzuca się swoje zdjęcia i filmy.
Wypromuj się już dziś z InstGrow.pl 🔥
Instagram Like
Instagram Followers
Instagram Wyświetlenia
Doładuje skarbonkę z bonusem!
30% taniej z kodem SANTA30 🥰
- 🇵🇱 Polska obsługa klienta
- ⚡️ Błyskawiczne efekty usług
- ✅ Najlepsza oferta na rynku
W jaki dni najlepiej publikować posty na Instagramie?
Najlepsze dni to poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek. Przy czym najlepszy ze wszystkich jest poniedziałek. Ludzie są rozleniwieni po weekendzie i trudno skupić im się na pracy czy nauce, a to oznacza, że więcej czasu spędzają w social mediach.
Jaka jest najlepsza godzina publikowania na Instagramie?
Według statystyk najlepiej publikować między 9 a 13, kiedy użytkownicy wykorzystują przerwę w pracy na zajrzenie na Instagrama. W jakich godzinach warto publikować w zależności od dnia tygodnia?
· Poniedziałek 10 – 11,
· Wtorek 10 – 13,
· Czwartek 11 – 13,
· Piątek 10 – 12.
Posty warto publikować również popołudniu, do czego najlepszy jest poniedziałek w godzinach 14 – 17, kiedy ludzie kończą pracę i w podróży często przeglądają social media.
Kiedy NIE warto publikować na Instagramie?
Zdecydowanie najgorszym dniem na publikacje na Instagramie jest niedziela. To w ten dzień spędza się czas z rodziną, odwiedza się bliskich, wyjeżdża na wycieczki i po prostu odpoczywa. To oznacza, że w niedzielę najmniej osób zagląda na Insta. Jeśli chodzi o pory, to lepiej odpuścić sobie publikowanie w godzinach późno popołudniowych i wieczornych.
Statystyki bowiem pokazują, że w social mediach najwięcej czasu spędzamy, będąc w pracy. Wieczory wolimy spędzić z bliskimi, oglądając film, czy czytając książkę. Ze względu na różnorodne wydarzenia, imprezy i wyjścia do przyjaciół nie warto publikować również w piątkowe i sobotnie wieczory. W ogóle weekendy charakteryzują się mniejszym ruchem na social mediach.
Pora publikowania a strategia marketingowa
Wymienione wcześniej najlepsze pory do publikowania wynikają z największej aktywności użytkowników. To oznacza, że potencjalnie więcej osób może zobaczyć Twoje zdjęcia i relacje. Z drugiej jednak strony wtedy jest największa konkurencja, bo wszystkie firmy i influencerzy publikują właśnie w tym czasie, a przede wszystkim między 9 a 13. Warto więc rozważyć inną strategię, a być może okaże się, że uda się zdobyć więcej reakcji, dzięki mniejszej konkurencji ze strony innych, publikujących użytkowników.
Oczywiście nie chodzi o to, aby umieszczać wtedy, gdy prawie nikt nie zagląda na Insta, ale warto wykorzystać mniejszy, poranny ruch. Zwłaszcza że statystyki pokazują, że wiele osób zagląda na Instagrama tuż po wstaniu, szykując się lub dojeżdżając do pracy, szkoły, czy też na uczelnie. Dlatego warto na próbę przez kilka tygodni wrzucać posty również wczesnym rankiem (5 – 9 rano) i sprawdzić, jak wpłynie to na ilość polubień, komentarzy i innych reakcji.
Dobre dopasowanie do strefy czasowej
Chcąc działać globalnie i trafić do odbiorców z różnych stron świata, należy wziąć pod uwagę różne strefy czasowe. Pamiętaj, że publikując posty o 9 rano czasu polskiego, nie trafisz do odbiorcy w Nowym Yorku czy Pekinie. Dlatego, jeśli chcesz działać na dużą skalę, to dobrze zaplanuj publikowanie wszystkich treści. Warto przy tym pamiętać, że duże marki publikują ten sam post nawet kilka razy dziennie, aby trafić do odbiorców z różnych stref czasowych. Może to być dobry sposób, aby poszerzyć grono odbiorców i jednocześnie dotrzeć do ogromnej, nowej grupy osób.
W przypadku dużych krajów, które posiadają kilka stref czasowych najlepiej wybrać tą, w której znajduje się najwięcej osób. Dopasowanie do strefy czasowej followersów jest również niezwykle ważne, jeśli publikujesz z innego kraju niż Twoja grupa docelowa. Przykładowo mieszkasz w Los Angeles i Polakom opisujesz swoje życie w USA. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest planowanie postów, które automatycznie zostaną umieszczone na Twoim Instagramie o określonej porze.
Jak samodzielnie ustalić kiedy publikować na Instagramie?
Z czasem, wraz z publikowaniem kolejnych treści można zaobserwować, które pory dnia są dla nas najkorzystniejsze i wykorzystać to w późniejszej strategii. Dlatego, warto dobrze się zastanowić, jakie treści najbardziej przemawiają do naszych obserwujących oraz które posty osiągają największej reakcji i kolejne relacje publikować o zbliżonej porze.
W tym celu warto stworzyć prosty arkusz lub tabelkę w pliku tekstowym, w którym będzie się zapisywać dzień i porę publikacji poszczególnych postów, a następnie liczbę reakcji, jaką się uzyskało. W ten sposób po kilku tygodniach można uzyskać dokładne statystyki, które pomogą zaplanować kolejne działania. Dodatkowo pozwala to śledzić, które wdrożone działania lepiej się sprawdzają, a które można pominąć, bo efekty są nikłe lub nie ma ich wcale.
Statystyki na Instagramie
Warto również korzystać z wbudowanych funkcji Instagrama takich jak np. najlepsza pora publikowania. W statystykach zobaczyć można informacje o swoich odbiorcach (wiek i płeć) przedstawione w formie procentowej, co może być pomocne w ustalaniu treści i pory ich zamieszczania. Dodatkowo pokazane są dane na temat największej aktywności na naszym profilu z podziałem na dni tygodnia i pory dnia. To bardzo pomocne narzędzie, ale wymaga założenia profilu biznesowego lub profilu twórcy na Instagramie. Warto jednak to zrobić, gdyż statystyki te są niezwykle pomocne w ustaleniu dobrej strategii i kampanii marketingowej.
Jak dobrze wykorzystać najlepszą porę na publikację?
Wiesz już, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej zaangażowani i które zdjęcia oraz filmy uzyskują najwięcej polubień. Jak wykorzystać to w praktyce?
1. Planuj posty – dzięki temu najlepiej wykorzystasz najkorzystniejszą porę. Ustal swoje priorytety – jeśli chcesz publikować codziennie, aby dbać o systematyczność, to w dni o mniejszej aktywności zamieszczaj mniej wartościowe treści. Swoje perełki i najlepsze pomysły zostaw na dni i pory o największym potencjale.
2. Bądź elastyczny – pamiętaj, że najlepsza pora na publikowanie może zmieniać się na skutek różnych zdarzeń, tak było np. z epidemią i czasem największych lockdownów, kiedy ludzie przestali dojeżdżać do pracy. Dlatego stale śledź swoje statystyki i sprawdzaj, kiedy warto publikować. Być może zmiana pory wrzucenia zdjęcia o godzinę poskutkuje kilkudziesięcioma nowymi polubieniami.
Co jeszcze wpływa na widoczność na Instagramie?
Ogromna ilość użytkowników znacznie utrudnia przebicie się z publikowanymi treściami do szerszego grona odbiorców, a samo dobranie pory publikacji nie wystarczy, aby zdobyć followersów. Równie ważna jest systematyczność, dzięki której algorytm Instagrama czyni nasze posty bardziej widocznymi. Warto również zaglądać na inne konta i zostawiać swoje reakcje, a może ktoś z obserwujących zajrzy do Ciebie. Jednak najważniejszą kwestią są angażujące i ciekawe treści. To właśnie one przyciągają odbiorców i zachęcają ich do zostawienia reakcji, a to z kolei powoduje, że nasz post wyświetla się kolejnym osobom. Dlatego warto szczególną uwagę przywiązywać nie tylko do tego, kiedy się publikuje, ale przede wszystkim co trafia na nasze konto.
Komentarze