-15% z kuponem INSTA dla zamówień powyżej 30 zł!

Biogram na Instagramie. Jak zrobić go dobrze?

Biogram na Instagramie
Instagram to najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, z którego w każdym miesiącu korzysta około 1 mld osób. W Polsce każdego dnia na Instagrama loguje się około 6 mln osób,

a to oznacza ogromną szansę firm, aby dotrzeć do kolejnych klientów. Jednak Instagram to również świetna okazja dla osób, które chcą założyć prywatne konta.

Można podzielić się swoimi pasjami, wypromować markę osobistą, a nawet zacząć zarabiać. Jak jednak przebić się Instagramie wśród milionów użytkowników? Kluczowy jest dobry biogram! Jak go stworzyć, aby przyciągał obserwujących? Na co zwrócić uwagę, tworząc biogram?

Czym jest biogram na Instagramie?

Biogram, w skrócie BIO, to krótki opis, przedstawiający wszystkie najważniejsze informacje o Twoim profilu. Jego maksymalna długość to 150 znaków, a więc nie może być on mocno rozbudowany. I to właśnie ograniczenie długości tekstu przysparza najwięcej problemów. Biogram jest szczególnie ważny dla kont firmowych, które mają okazję przedstawić się obserwującym i zachęcić ich do obserwowania profilu. Dobre BIO na Instagramie ma zmobilizować do dokładnego obejrzenia profilu i przede wszystkim do jego obserwacji. Dlatego na jego stworzenie warto poświęcić trochę czasu i energii, a może się to okazać pomocne w budowaniu Instagramowej społeczności i zdobywaniu kolejnych followersów. W biogramie poza standardowym tekstem można również zamieścić emotikony, oznaczyć inny profil (np. bliskiej nam osoby), a także wstawić link, dbając przy okazji o pozycjonowanie strony.

Dlaczego dobre BIO na Instagramie jest tak ważne?

Od dawna wiadomo, że dobry profil na Instagramie pomaga budować markę i zaangażowaną społeczność, co jest niezwykle skutecznym działaniem marketingowym. Budując markę osobistą, możesz zyskać ogromną ilość followersów i zacząć w ten sposób zarabiać pieniądze. Z kolei dla firm Instagram jest świetnym sposobem na przedstawienie swoich usługi i produktów, zmniejszenie dystansu oraz możliwością pozyskania nowych klientów. Dobry biogram jest do tego pierwszym i niezwykle ważnym krokiem. To właśnie BIO pozwoli Ci przedstawić się odbiorcom, zachęci ich do obserwowania strony i może skutecznie zwiększyć ruch na stronie produktu poprzez umieszczenie odpowiedniego linku. Biogram pozwoli Ci także zrobić pierwsze dobre wrażenie, ale tylko jeśli zostanie dobrze uzupełniony.

Jak zrobić dobry biogram na Instagramie?

Tworzenie dobrego biogramu nie jest wcale łatwe, gdyż należy zamieścić w nim najistotniejsze informacje tak, aby przyciągnąć obserwujących. Jednocześnie całość powinna być jak najkrótsza. Warto pamiętać, że BIO można w dowolnej chwili edytować, co jest szczególnie przydatne, gdy chcemy dodać informacje o nowych osiągnięciach, czy dokonać aktualizacji danych lub zmienić dodany link. Po zakończeniu pisania biogramu warto go sprawdzić, czy nie wkradły się jakieś błędy. Z czego powinien składać się dobry biogram?

Zdjęcie profilowe

Kluczowe jest oczywiście dobre zdjęcie profilowe. W przypadku firm może to być logo, flagowy produkt lub nawiązanie do oferowanych usług. Konto prywatne może być opatrzone zdjęciem osobistym lub czymś, co pasuje do tego, co będzie się umieszczać na profilu np. zdjęcie z podróży, czy fotografia podczas tańca. Jednak wciąż w przypadku kont osobistych najlepiej wygląda zdjęcie twarzy, które pomaga lepiej poznać właściciela konta.

Dobra nazwa użytkownika

W biogramie duże znaczenie ma również nazwa profilu, po której będzie można wyszukać nasze konto. Może to być imię i nazwisko, nazwa firmy lub inna nazwa, którą będzie można łatwo skojarzyć z Twoją marką. W nicku warto użyć słów kluczowych, gdyż wyszukiwarka na Instagramie bierze pod uwagę zarówno pole nazwy, jak i pole nazwy użytkownika (czyli imię i nazwisko). Dlatego trener personalny do nazwy może dodać słowo „treningi”. Warto dobrze przemyśleć ten aspekt, gdyż późniejsza zmiana nazwy może skutkować utratą followersów, co może być bardzo bolesne.

Imię i nazwisko lub nazwa firmy

W biogramie nie może zabraknąć nazwy firmy lub imienia i nazwiska, co ułatwi identyfikację Twojego profilu. Dzięki temu będzie od razu wiadomo, do kogo należy konto, co ułatwi budowanie pozytywnego wizerunku marki. Dodatkowo jest to element, po którym można znaleźć Twój profil.

Najważniejsze informacje

Opis powinien informować o tym, czym się zajmujesz i co potrafisz. Warto dodać do kogo kierujesz ofertę, czyli określić grupę docelową. Oczywiście nie należy tu opisywać wszystkich osiągnięć, ale można dodać informacje o odniesionych sukcesach i trochę się nimi pochwalić.

Dodaj link

Biogram to jedyne miejsce, w którym można dodać klikalny link przekierowujący do innej strony. Może to być konto w innych mediach społecznościowych, czy bloga. W przypadku firm najlepiej, aby była to strona firmowa lub strona przekierowująca do konkretnej usługi lub produktu, który chce się wypromować.

Nowoczesna estetyka

Instagram przeznaczony jest dla nowoczesnych ludzi, a jego świat rządzi się swoimi prawami. Królują tu krótkie informacje, obrazki i doskonałość. Warto mieć to na uwadze, tworząc swój biogram. Jednocześnie trzeba pamiętać, że dobry biogram to nie wszystko, a najważniejsze wciąż jest to, co się publikuje na profilu.

Tworzenie BIO na Instagramie – najważniejsze zasady

Biogram na Instagramie powinien być przede wszystkim krótki, zwięzły i na temat. Co to znaczy? W kilku słowach należy zmieścić jak najwięcej informacji. Bez rozwodzenia się, lania wody i pisania elaboratów, na które i tak nie ma miejsca. Trzeba bowiem pamiętać, że Instagram skupia się na obrazach, a im mniej tam tekstu, tym lepiej. Co więcej, na Instagramie można znaleźć wiele biogramów, które są bardzo krótkie i świetnie spełniają swoją funkcję. Przykładem może być Puma, która zamieściła jedynie kilka słów o firmie, branżę oraz adres strony. Inny dobry przykład? Biogram salonu fryzjerskiego, w którym znajdziemy zdjęcie, adres strony oraz informacje: fryzjer męski w Poznaniu. Krótko, zwięźle, a jednocześnie zawarte są wszystkie wiadomości, których potencjalny klient potrzebuje.

Jak urozmaić biogram na Instagramie?

Najprostszym sposobem na urozmaicenie biogramu jest zastosowanie różnych czcionek, emoji oraz wpisanie hasztagów. Powinny być one dobrze dopasowane do profilu marki, aby całość wyglądała spójnie. Na hasztag najlepiej wybrać słowo, które ma szansę stać się ważną częścią budowania marki i takie, które będzie się dobrze kojarzyło, a jednocześnie będzie nawiązywało do tego, co dzieje się na koncie. Na Instagramie warto również używać emoji zamiast niektórych słów. W końcu króluje tu pismo obrazkowe. Jednak trzeba uważać, aby nie przesadzić. Ogromna ilość serduszek, czy wprowadzenie emoji co drugie słowo będzie wyglądało infantylnie i może odstraszyć dużą grupę odbiorców. Jest to szczególnie niekorzystne w przypadku poważnych branż i firm, które chcą zachować pełen profesjonalizm.

Komentarze